Bülent Ersoy Neden Kadın Oldu?

http://www.turknostalji.com/uploads/news/bulent_ersoy_kadin_oldu_manset.jpg

Bülent Ersoy, kadınlığa ilk adımı attığı Londra'daki ameliyattan sonra Allah'a şükredip, af diledi.

Bülent Ersoy’un hayat hikayesi; Bülent Ersoy neden cinsiyet değiştirdi?



Bülent Ersoyun gerçek ismi Bülent Erkoç’tur. Bülent Ersoy 9 Haziran 1952 yılında Malatya’da doğdu.

Bülent Ersoy sanat hayatına özel müzik dersleri alarak başladı. Müteakiben İstanbul Belediye Konservatuarı’nı başarıyla bitirdi. 1960 yılında ailesi ile birlikte Malatya’dan İstanbul’a göç ettiler. 1971 yılında ilk 45′liği Saner Plak’tan çıktı. (Lüzûm Kalmadı ve Neye Yarar Gelişin). 1974′te Büyük Maksim Gazinosu’nda sahneye çıktı.

Klasik Türk müziği dalında eğitim görmüştür. Üstün müzik bilgisi ile diğer müzik türlerinde eserleri bile direkt notadan seslendirebilmektedir. Tangodan türküye, aryadan operaya, mehter marşından rock müziğine kadar) az sayıda da olsa popüler eserler de seslendirdi ve onlarca albümü yayınlandı.

1997 yılında Uluslararası Montu Merid Müzik Doktoru unvanıyla ödüllendirildi. Ulusal ve uluslararası birçok konser vermiş olup, otuzyedi yıla yaklaşan sanat yaşamında pek çok ilke imza atan Bülent Ersoy, dünyaca ünlü yıldızların sahne aldığı salonlarda konser verdi.

1980 yılında London Palladium’da ve 1983 yılında Madison Square Garden’da sahne alan ilk Türk sanatçısı oldu. 30 Mart 1997’te ise Ümmü Gülsüm’den sonra, etnik müzik sazlarıyla Paris Olympia müzikholünde sahne alan ilk sanatçı oldu. Dario Moreno’dan sonra Olympia’da konser veren ilk Türk sanatçısı olan Bülent Ersoy, elli kişiden oluşan orkestrasıyla dört saat süren bir program sundu.

Bulent Ersoy, Paris Olympia’da sahne almadan önce Fransız Devlet Televizyonu’na bir röportaj vermiş ve bu röportajda kendisine yöneltilen “Türkiye sizin gibi bir sese yıllarca yasak koydu, nasıl yorumluyorsunuz?” şeklinde bir soruya “O bizim ülkemizin iç işi.” şeklinde yanıt vermiştir. Ayrıca Bülent Ersoy’a Olympia Konseri’nin ardından Azerbaycan, Devlet Sanatçılığı unvanını vermiştir.



http://www.nostostr.com/wp-content/uploads/2013/06/bulent-ersoy-22.jpg Bugüne değin otuzun üstünde albüme imzasını atan sanatçı, Türk Müzik Tarihi’ne ismini altın harflerle yazdırdı ve klasik, alaturka şarkılar alanında gelmiş geçmiş en önemli yorumcular arasında yer aldı. Müzik yaşamı boyunca sayısız ödül aldı. Herkesin takdirini kazanan geniş entervalli ve yüksek volümlü sesi, Japonya’da ses laboratuvarlarında yapılan testler sonucu ‘yüzde yüz kusursuz’ bulundu ve 1997 yılında Uluslararası Montu Merid Müzik Doktoru ünvanıyla ödüllendirildi.

Sahneye çıktığı yıllardan itibaren, cinsel tercihi doğrultusunda görüntüsü hızla değişti. O yıllarda bu konumuyla ilgi çektiği kadar tepkilerle de karşılaştı.

1980 Ağustos’unda İzmir Fuarı’nda bir iddiaya göre seyircinin ‘aç, aç’ tezahüratına karşılık vererek göğüslerini açınca İzmir Cumhuriyet Savcılığı, hakkında soruşturma açtı. Eylül 1980′de Kordon’daki evinde bir hâkime hakaret edince tutuklanarak Buca Cezaevi’ne gönderildi. 12 Eylül darbesi sonrasında Ocak 1981′de kadın kılığında sahneye çıkan bütün erkek sanatçılarla birlikte sahne yasağı aldı. 14 Nisan 1981′de Londra’da geçirdiği cinsiyet değiştirme ameliyatıyla kadın oldu. Ancak ‘pembe nüfus kağıdı’ alması yıllar sonra, sahne yasağını da kaldıran dönemin başbakanı Turgut Özal’ın öncülüğünde çıkartılan bir kanun sayesinde oldu.

Bülent Ersoy yasaklı olduğu yıllarda çeşitli Avrupa ülkelerinden vatandaşlık teklifi almıştır. Türk ordusu hakkında olumsuz beyanatlar vermesi de teklif edilen sanatçı, bu tarz yolları tercih etmeyerek milliyetçi bir duruş sergilemiştir. Bülent Ersoy 1989 yılında Adana’da verdiği bir konser sırasında bir seyirciden gelen ‘Çırpınırdın Karadeniz’ adlı isteği farklı bir makamda olduğu için (okumayınca?) kurşunlanarak bir böbreğini kaybetmiştir. Sanatçı yıllar sonra kendisini vuran kişiyi affetmiştir. En son albümünü 2001 yılında çıkartan sanatçı, halen çeşitli konserler vermektedir.2007 yılında yaşça kendisinden bir hayli küçük olan Armağan Uzun ile evlendi ancak mutlu beraberlik kısa sürdü ve 2008 yılının ocak ayında boşanmak için mahkemeye başvurdu.


68 Yorum :

20/9/13

Resmen amaçsız bir sebep

20/9/13

aynen top

20/9/13

zaten çirkinmiş şimdi dah da kötu ama erkekken biraz daha iyi yani ıyyyyy iğreniyorum resmen amaçsız bir sebep.

22/9/13

Ugrasmayin Bülent abimizle pardon ablanizla.Ablaniz size kurban olsun:)

6/10/13

Allah korusun...artik otede cezasini ceker cinsiyetini degistirdigi icin...

28/10/13

Topmus salak olum oraya am nasil gelir bn seyime acirim

19/11/13

bu ne ya bna şey demişlerdi bn 13 yaşındayım merak ettim şey dediler bna göğüsleri büyüdüğü için ameliyatla cinsiyet değiştirdi dediler.ve birisi bna dediki bülent ersoyun amcası falan bülent ersoya amca mı diyo yoksa abla mı diyolar dedi bnde bilmiyorum dedim.Çünkü gerçekten bilmiyorum.ayrıcada bunu yapcağına namaz kılsın daha iyi veya kuran okusun

19/11/13

göğüleri çıktı diye kız mı olmak zorunda çok saçma ve alakasız bide eğer gelişim çağında göğüslerim çıksaydı kestirirdim bence bülent ersoy kız olmaya çok meraklı olduğu için cinsiyet değiştirmiş

22/11/13

Bülent Ersoy kadın olmak istediği için allaha af diledi ALLAH büyük affetmez ama bülent ersoy yıllarca annesiyle yaşamış annesi kadın olduğu biliyo ama bülent ersoyu saygi duymaliyiz lütfen ona top demeyin ve o top değil.

7/12/13

Onu gördüğüm zaman yeminle yemek yemiyorum Allah ısla Etsin onu mis gibi erkeksîn niye kadın oluyorsun nasıl ilişkiye girecekki arkadan verir herhalde

14/12/14

Bence Allah sizi cehenneme götürecek ona top dediğiniz için

11/1/15

Bulent Ersoy erkek degil.Hermafrodit hastaligi var.bu hastalik olan kishilerde dahilen kadin organlari olmasina ragmen haricen erkek gibi gorunuyorlar,onlarda penis de oluyor ama bu rudiment bir penisdir .Bu sebebten ergenlik caginda goguzleri cikiyor boyle kisilerin.Yer yuzunde binlerce boyle hasta var.bu Allahin verdiyi bir beladir.Allah hec bir aileye boyle bir anomali gostermesin.

28/1/15

Bir kesti riyosn oda lazım :)

9/3/15

Ben bir kadınım herkez gibi yadırgıyordum kabullenilemez geliyordu bir kanalda grsem kanal değiştiriyordum ama artık ken disini cok seviyorum sevmek icin tanımak gerek kimse ön yargılı olmasın tanısın araştırsın herkesin kendi tercihi ve bence önceden erkek oldunu unutun şu an yasina rame birçok kadından daha güzel sevmeyedebilirsiniz ancak hakaret etmek büyük terbiyesizlik

6/6/15

Allah islah etsin ona bence yesil kimlik vermeleri lazım pempe mavi karısınca yesil oluyo sjsj

12/11/15

Bence herkesin kendi özgür iradesi ile vermiş olduğu karar kimseye böyle hakaret etmek düşmüyor

20/11/15

Aynen mal bulent ersoy okuz top gerizekalisi

20/11/15

Aynen mal bulent ersoy okuz top gerizekalisi

19/12/15

Ona top derdim ama adsızın dediği doğruysa ona artık saygı duyucam

19/12/15

Ona top derdim ama adsızın dediği doğruysa ona artık saygı duyucam

31/12/15

Bülent ersoy şimdiki erkeğim diye geçinen nedigi belirsiz vatan hainlerinden daha erkek daha dürüst ve vatanına ihanet etmemiş en azından vatan hainligi yapmamış

31/12/15
Bu yorum yazar tarafından silindi.
31/12/15

Bülent ersoy şimdiki erkeğim diye geçinen nedigi belirsiz vatan hainlerinden daha erkek daha dürüst ve vatanına ihanet etmemiş en azından vatan hainligi yapmamış

8/1/16

Bulent ersoyu sikim ama ami yokki sikim :)) kaltak bulent

17/1/16

Çok güzel kuran okuyor kendisi muhteşem bir ses.Değişimiyle ilgili bir şey diyemeyeceğim ama top ⚽ olmadığı kesin.

17/1/16

Çok güzel kuran okuyor kendisi muhteşem bir ses.Değişimiyle ilgili bir şey diyemeyeceğim ama top ⚽ olmadığı kesin.

7/2/16

Lan bu erkekmi kadinmi adi bulent vallah bare adini degistirseydiin lan toppppppp :) :) (:

14/2/16

sends meraklisin heralde okadar savunuyosun

19/2/16

kadınla uğraşmayın ama ayıptır

19/2/16

top deyip durmayın lan kadın olmak için bir sebebi vardır

17/3/16

la kimsenin hayatına kimse karışamaz atarınız kime klavyeciler

19/6/16

türkiye olarak erkeklikten kadın olmuş birine diva deyip ona saygı duyuyoruz .halimize bir bakın

24/6/16

Allah bela. Vermez imtihan eder.

4/7/16

Allah asil sizi ıslah etsin. Insanlarin ne yasadigini ne kadar aci cektigini bilmeden konusmak kolay. Din olarak sizden ne kadar ustun olup olmadigini nerden biliyosunuz? Hükmü veren sadece Yaratan dir. Siz bos bos konusucaginiza aynayi once kendinize cevirin bi bakin. Hanginiz dort dortluksunuz?

4/7/16

Allah asil sizi ıslah etsin. Insanlarin ne yasadigini ne kadar aci cektigini bilmeden konusmak kolay. Din olarak sizden ne kadar ustun olup olmadigini nerden biliyosunuz? Hükmü veren sadece Yaratan dir. Siz bos bos konusucaginiza aynayi once kendinize cevirin bi bakin. Hanginiz dort dortluksunuz?

4/7/16

Allah en buyuktur kimseye karismayin

9/7/16

Peki öyle diyosunuz acı çekmiş falan eeeee!berk yılmaz nolur kendinden 38 yaş küçük olanla evlenirse o zaman namus diye ortalıkta bişey kalmaz türk milleti bu kalleş oruspu karılara pardon erkekleri götümüzün üzerine çıkar bence böyle siteller yapma o Bülent Ersoy bir kelime yeter oruspu kaltak amınakonduğumun orupu çocuğu denir (nokta)......

20/8/16

Allah yardımcısı olsun o zaten günahı varsa çekecek yargılamayın insanları kimse istemez kader ve alın yazısı herkes kaderini çekecektir

30/8/16

Allah ıslah etsin

30/8/16

Allah ıslah etsin

31/8/16
Bu yorum yazar tarafından silindi.
28/9/16

Bulent abi hata yapmiş belli hemde ne hatta...

29/9/16

Onu bunu bilmemde bir erkek kadina vir kadinda erkege ozeniyorsa bu omur boyu cehennemliktir

29/9/16

Onu bunu bilmemde bir erkek kadina vir kadinda erkege ozeniyorsa bu omur boyu cehennemliktir

8/10/16

Yahu ne kadar komiksiniz Bülent Ersoy bu kadar hakaret edeceğinize Bence bir Aynaya bakın kendinizi siz acaba dört dörtlük bir insansınız zaten insan olsaydınız hakiki inananlardan olsaydınız bir insana cinsiyeti mezhebi rengi dini dili ırkı ne olursa olsun bu kadar Hakaret etme Ezdiniz Demek ki Bülent Ersoy'da değil de sizler de bir sorun var Günah ise o onun günahıdır sizlere hesap vermek zorunda değil ki hesap vereceği yer bellidir sizlerin vereceği gibi bana göre Sizler içinizdeki pisliği kusmuşsunuz önce bir kendinizi ve nefsinizi terbiye etmeyi öğrenin Onun için günah kar diyorsunuz Sizler hakaret etmekle ona sevabı girdiğiniz mi zannediyorsunuz!!!!!?

11/10/16

Ahah ona öyle bir günah vermiştir ki affedildiler bence allahın verdiği bir şeyi degistirmek demek oluyör ki allahın verdiği nimeti beğenmemiş oluyor kuran okumasını ve kabeye gitmesini dilerim

3/11/16

Bazı parçalarını severek dinlerim.
Bana ne erkekten kadın olmuş.
Kadınlıktan erkek olmuş beni alakadar etmez...
Hesap günü ona bunun hesabını soracak olan ben değilim, belki de en doğru secimi yapmıştır. Belkide olması gereken bişey yapmıştır. Bunu biz değil kendisi bilir ki kararını da veren yine kendisidir.. Bizler onu bir bayan sanatçı olarak biliyoruz gerisini sallayın gitsin.

3/11/16

Bazı parçalarını severek dinlerim.
Bana ne erkekten kadın olmuş.
Kadınlıktan erkek olmuş beni alakadar etmez...
Hesap günü ona bunun hesabını soracak olan ben değilim, belki de en doğru secimi yapmıştır. Belkide olması gereken bişey yapmıştır. Bunu biz değil kendisi bilir ki kararını da veren yine kendisidir.. Bizler onu bir bayan sanatçı olarak biliyoruz gerisini sallayın gitsin.

5/11/16

Resmen bir malya insan hiç allahın verdigi canı cinsiyetini degiştirirmi hemde osalah bület midir tünel midir çokkkkkkkkkkkkk salak mış demi hemde birşey sorcam o salak niye kız olmuş onu siksinleemi diye demi :-D :-)

9/11/16

Ya bırak amina kodumun topu sıktır et kardeşim siz kendi hayatınızı yaşayın o nasıl olsa allahla goruscek dir kesin.

11/12/16

Sen tam bir malsın öncelikle. Kültür düzeyinde,sıfır. Beyin gelişiminde sıfır. İnsan ait olduğu yerdedir diye bağıran insanlar gelmiş burada Bülent Ersoya laf ediyorsunuz. O da kadın olmayı ait görmüş kendine. Ve ayrıca gerizekalı pembe mavi karışınca yeşil diye bi renk ortaya çıkmaz. Sen ve senin gibiler anca atmayı bilir. Yarın sizin erkek çocuklarınız olduğunda böyle bir şeyi istese ne yapacaksınız,öldürecek misiniz? İnsanlar onun hakkında böyle konuşunca,sizde onunla bu şekil konuşunca mutlu mu olacak çocuk. Gerçekten geri kafalısınız.

28/12/16

Vaay demeli once erkek sonra kadin olmus.ne eceb cocuk dogurmamis?!

31/12/16

Bence hepinizin yaptığı bencillik. Sizi ne ilgilendirir "yok ilişkiye nasıl gircek " "arkadan verir heralde" bunlar nasıl laflar. Kendi kararı kendi hayatı sizi hiç ilgilendirmez. Gelmişsiniz burda saçma sapan yorumlar yapıyosunuz. Herkes haddini bilsin . Labaliliğe luzum yok. Saçmalamayın lütfen. Ayrıca allah ona bir can vermiş evet bunu değiştirmesi günah ama size ne. Günah ona yazılıyo size mi sanki. Yozlaşmış geri kafalık yapmayın lütfen.

31/12/16

Ne boş adamlarsınız uğraştığınız şeye bak herkes istediğini seçer size hesap vermek zorundamı

26/1/17

Bülent Ersoy gerçekten çok iğrenç ve günah bir işe kalkışmış şimdi ona bakılırsa ergenlik döneminde birçok kişinin göğusu şişer normalde erkeklerdede şişer dolayısıyla kadınların farklı, erkeklerinde farklıdır bu yüzden gerçekten resmen hâşâ Allaha karşı çıkmıştır bilemiyoruz belkide bu bozukluğun tedavisi vardır. Ama bunu yapmamalıydı bilmiyorum ama belkide Allah onu insanlara ibretlik olarak yaratmıştır. Ve Bülent Ersoy buna karşı çıkarak çok büyük bir günaha sebep olmuştur sadece ameliyatı olmadan önce Allah'a sığınıp ondan yardım istemesi mutlaka Allah ona yardım ederdi ne diyebilirizki günahı boynuna

4/3/17

Aptalca yorum yapmayın herkes eşit şartlarda dünyaya gelmiyor.
Bülent Ersoy u sadece ses olarak eleştirebilirsiniz. Gerçi siz onu da yapamazsınız. Hani eksiksiz dünyaya gelmişsiniz ya!
Bi insanı yaralamadan karalamadan önce anlamaya çalışın. Ayrıca herkesin sınavı sorunu farklı. Size düşmez aynı kulvarda olamazsınız!

1/5/17
Bu yorum yazar tarafından silindi.
29/6/17

Aslinda islamda bir insan hermophradite dogunca ( yani erkek ve kadin cinsel organlari var yada kadin ve erkek cinsel organlari var ) kendini hangi cinsiyet hissediyorsa o cinsiyetle hayatini surdurmesi gerekiyor. Ben medresede okuyorum yani bunlari kafadan atmiyorum. Ama bu sadece hermaphrodite olanlar icin. Gay yada lezbienler icin degil onlar bunu yapamaz.

29/6/17

Sizenesi lan şerefsizler elalemin hakında malmal yorumlar atıyorsunuz insan olsanız mal mal mesajlar atmasınız ecıp siz insansınız?

12/7/17

Ya bu konuşanların hepsine bi sorum war bülent hanımla aynı mezaramı gireceksinizde derdi sizi gerdi klavye güzelleri yürekliyseniz yüzünedw atar yapında görelimmmm

18/7/17

Kimsenin hayatı kimseyi ilgilendirmez burda hakaret edip gerizekalıca yorumlar yapacağınıza beyninizi kullanmayı deneyin biraz okuyun öģrenin öncelikle herkes özgürdur ve istedigi sekilde yaşar buna kimsenin karisma hakkı yoktur Allah ıslah etsin top gibi seyler demek yerine biraz empati kurun ve kendinizi onun yerine koyun insanlar duygularını kontrol edemez ve bune engel olamaz Allah onu böyle yaratmış ve onun imtihanı bu hesap verecek kişi oyken size burda laf düşmüyor ilerde birgün sizij cocugunuzda eşcinsel olursa gay olursa ne lezbiyen olursa ve ya kendini karşı cinsten gibi hissederse ne yapacaksınız onu öldürecekmisiniz dövecekmisiniz kendi cocugunuza bunu yapabilecekmisiniz gerci siz yaparsanız çünkü hicbirseyden haberi olmayan geri kafalı insanlarsanız 10 dakika bile ayırıp bunun doğuştan gelen birsey oldugunu tedavisinin olmadigini arastirsanız belki daha duzgun yorumlar yapabilirsiniz neyse daha fazla konuşmuycam çünkü anlamak istemeyen anlamaz okudukca yorumları IQ seviyem düştü

28/7/17

Kadın??????¿??

14/8/17

Aralarda o kadar Bülent ersoy'un rahatsızlığını belirten arkadaşlar olmuş biride medreseden ailesi erkek çocuk istiyo diye işe yaramayan penisiyle onu erkek yapmaya çalışmak vajinasını ve vücudunun salgıladığı österojen hormonu hiçe saymak ailesinin hatasıdır Bülent ersoyun değil o yıllar sonra böyle zihniyetlere inat olduğu gibi görübmeyi benimsemiş bir kadın ve günahı sevabı diye bişey yok ben çok fazla böyle bebekle karşılaşıyorum her iki cinsel organına var bu ergenlik döneminde kendisinin karar vereceği bişey ve Bülent ersoy gerçekten Allah korkusu olan Kuran-ı Kerimi sizden benden daha iyi bilen biri bu kadar hakkına girmek çok yanlış ve asıl günahta budur...

17/8/17

Sende kestirmeyi düşünüyorsun galiba

20/9/17

@AdsızYalan yanlış şeyler yazmayın Bülent Ersoy çift cinsiyetli falan değilmiş, hatta bir habere göre annesi "Bülent sahneye çıkana kadar bir şeyi yoktu" demiş. Tarık Minkari de Bülent Ersoy için "Kadın değil malül (sakatlanmış) erkektir, onda rahim yok prostat var" diyordu.

Yorum Gönder